Niezbędne narzędzia w pracy Social Media Managera!

Czerwiec 15, 2016 10:43 am

Głównym plusem komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych (social media) jest fakt, iż platformy (pomijając płatne reklamy) są darmowe. Aby profesjonalnie korzystać z nich potrzebujemy dodatkowego oprogramowania, przykładowo narzędzi do obróbki graficznej, analityki, czy też zdjęć.

Większość z nich jest odpłatna, istnieją jednak aplikacje, które są w jakimś stopniu darmowe i pozwalają łatwo przygotować się do marketingowych działań w mediach społecznościowych. W przygotowanym poniżej zestawieniu wybraliśmy te, które naszym zdaniem są niezbędne i bardzo ułatwiają pracę social media managera.

1. Canva – to proste w obsłudze, ale rozbudowane narzędzie do tworzenia grafik. Za jego pomocą szybko zaprojektujecie cover photo, grafiki postów do najpopularniejszych platform społecznościowych, zrobicie kolaże, infografiki, ale również plakaty, prezentacje, czy wizytówki. Ponadto Canva udostępnia możliwość korzystania z bezpłatnych zdjęć oraz szablonów.W wersji darmowej ograniczona liczba zdjęć i szablonów projektów graficznych. 30 dniowa wersja trial. Pełna wersja kosztuje 12,95 USD miesięcznie.

https://www.canva.com/

Canva

2. Social Media Image Maker – każdy portal społecznościowy posługuje się inną rozdzielczością grafik. Powyższe narzędzie pozwala na dostosowanie zdjęć, czy projektów graficznych do odpowiednich rozmiarów, bez sprawdzania wymagań za każdym razem. Narzędzie jest darmowe.

http://www.autreplanete.com/ap-social-media-image-maker/

Social media tool

3. Darmowe stocki zdjęciowe

Posługując się zdjęciami w sieci do celów reklamowych, potrzebujemy materiałów z prawami do użytkowania komercyjnego. Większość z owych zdjęć jest płatna, istnieją jednak darmowe stocki zdjęciowe, z których pobrać można komercyjne zdjęcia bezpłatnie. Najlepsze naszym zdaniem przedstawiamy poniżej:

http://foter.com

http://www.stockvault.net

http://www.freeimages.co.uk

freestockimages

4. Buffer – to aplikacja, która umożliwia zaplanowanie publikacji postów bez spadku zasięgu. Narzędzie daje możliwość postowania w określonych odstępach czasowych na wielu fanpage’ach. Co najważniejsze posty zaplanowane przez Buffer nie doświadczają tak dużego spadku zasięgu jak w przypadku wbudowanego w Facebooka narzędzia do publikacji. W wersji darmowej otrzymujemy dostęp do zarządzania jednym profilem z limitem 10 postów miesięcznie. Pakiet do obsługi 10 profilów z możliwością publikacji 100 postów kosztuje 10 USD miesięcznie

https://buffer.com

buffer social media tool

5. Brand24 – najpopularniejsze narzędzie do monitoringu Internetu i Social Media. Dzięki niemu dowiecie się co mówi się w sieci o Waszej marce. Ponadto Brand24 wskaże najbardziej wpływowych influencerów, którzy wypowiadają się w danym temacie oraz oceni sentyment użytkowników do interesującej Was firmy. Najważniejsze, że wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możemy bezpośrednio reagować na pozytywne opinie oraz reagować na kryzys w przypadku negatywnych. Całość obsługuje się poprzez bardzo intuicyjny panel zarządzania. Must have dla każdego kto dba o wizerunek firmy w mediach społecznościowych. Otrzymujemy możliwość 14 dniowego testowania narzędzia za darmo. Najniższy miesięczny pakiet kosztuje 89 zł netto miesięcznie i daje możliwość śledzenia 6 zwrotów kluczowych, 5000 wpisów miesięcznie i dane aktualizowane są 2 razy dziennie.

https://brand24.pl

social media tool

6. Social Mention –dzięki temu narzędziu odnajdziesz wszystkie informacje, które publikowane były o twojej firmie w mediach społecznościowych. Jeżeli szukasz dyskusji, jakie pojawiły się w społecznościach na dany temat, to narzędzie jest dla Ciebie. Wystarczy wpisać dane hasło, a wyszukiwarka przeszuka dla Ciebie wszystkie posty publikowane przez użytkowników w mediach społecznościowych. Narzędzie jest darmowe.

http://www.socialmention.com

Social-Mention

7. Facebook Text Overlay – narzędzie do procentowego sprawdzania ilości tekstu na grafice. Reklamy, które zawierają więcej niż 20% tekstu nie zostają zatwierdzone do publikacji na Facebooku i Instagramie. Dlatego warto posłużyć się tym narzędziem i sprawdzić grafikę reklamową przed publikacją reklamy, tym samym zapobiec odrzucenia reklam przez mechanizm sprawdzający Facebooka.

https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

social media tool

8. Sotrender – narzędzie do szczegółowej analityki Waszych profili w mediach społecznościowych. Dzięki niemu łatwo dowiecie się, co zrobić, aby osiągać lepsze wyniki. Sotrender daje odpowiednio dopasowane wskazówki i rekomendacje, które pozwolą na optymalizację Waszych działań. Narzędzie pozwoli również na analizę konkurencji i branży, w której działa Wasza firma. Wszystko to zobrazowane w czytelnych i szczegółowych raportach. Otrzymujemy możliwość 14 dniowego testowania narzędzia za darmo. Najniższy miesięczny pakiet kosztuje 49 zł netto miesięcznie i daje możliwość podpięcia profilów do 10 000 fanów.

https://www.sotrender.pl

sotrender

9. Bit.ly – narzędzie do skracania linków, aby dobrze wyglądały na tablicach Waszych fanpage’ów. Ponadto, Bit.ly udostępnia krótką, ale bardzo dokładną analizę kliknięć w dany link. Narzędzie jest darmowe.

http://bitly.com

facebook-share-default1