thinkthings.pl

Strona o psychologii, rozwoju osobistym i biznesie

Technologia

Jak wybrać najlepszy CMS dla swojej strony internetowej?

Jak wybrać najlepszy CMS dla swojej strony internetowej?

Stoisz przed wyborem systemu zarządzania treścią, czyli CMS-a, dla swojej strony internetowej? Z tego krótkiego artykułu dowiesz się, na co zwrócić uwagę, by podjąć właściwą decyzję. System zarządzania treścią nie jest wyłącznie narzędziem służącym do edytowania treści, to fundament kształtujący design i użyteczność strony internetowej. Warto więc poświęcić dłuższą chwilę jego wyborowi.

Zrozum swoje potrzeby i cele

Zanim zaczniesz zastanawiać się nad konkretnym CMS-em, zastanów się, co chcesz osiągnąć za pomocą swojej strony internetowej. Przemyśl odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: czy chcesz prowadzić bloga, sklep internetowy, stronę firmową, czy może portal pełen treści? Jakie funkcje będą dla Ciebie najbardziej istotne – integracje z systemami płatności, możliwość publikacji ogromnej liczby artykułów, czy zaawansowane wsparcie SEO? Jakie masz plany na przyszłość, czy potrzebujesz CMS-a, którego będzie można łatwo skalować? Każdy system zarządzania treścią oferuje częściowo inne funkcje, dlatego ważne, by wybrać ten najlepiej odpowiadający wymaganiom i nie płacić za zbędne elementy.

Poznaj funkcje CMS-a, które warto mieć

Wybierając system zarządzania treścią dla swojej strony internetowej, zwróć uwagę na jego funkcjonalności:

  • SEO – jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania, wybierz system z wbudowanymi narzędziami ułatwiającymi pozycjonowanie.

  • Wygląd – jeśli oczekujesz unikalnego designu, postaw na CMS, który zapewnia spore możliwości personalizacji. WordPress czy Drupal mają mnóstwo względnie elastycznych i łatwych do wdrożenia motywów i wtyczek.

  • E-commerce – jeżeli planujesz rozwijać sklep internetowy, wybierz CMS, który obsługuje e-commerce, na przykład w przypadku WordPressa konieczna będzie wtyczka WooCommerce.

  • Integracje – sprawdź, czy platforma pozwala na integrację z mediami społecznościowymi, systemami analitycznymi i narzędziami do e-mail marketingu.

Jeśli potrzebujesz wsparcia podczas wyboru odpowiedniego CMS-a, możesz skontaktować się z agencją IBIF.PL projektującą strony internetowe w Lublinie i nie tylko:  https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

funkcje CMS-a

Określ budżet – ile możesz przeznaczyć na budowę strony internetowej?

Popularne systemy open source jak WordPress mogą wydawać się najtańszym rozwiązaniem, bo nie wymagają opłat za samo użytkowanie. Mimo to musisz pamiętać o konieczności zapłaty za hosting, domenę oraz motywy czy wtyczki premium, które czasem bywają niezbędne dla sprawnego działania serwisu. Innym rodzajem CMS-ów są te funkcjonujące jako SaaS. W ich przypadku opłaty są ponoszone w modelu abonamentowym, miesięcznym czy rocznym. Największą elastyczność i kontrolę nad bezpieczeństwem, za którą należy „odpowiednio” zapłacić, gwarantuje autorski CMS, który będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli zależy Ci na wyjątkowo precyzyjnym dostosowaniu do potrzeb.

Przykłady popularnych CMS-ów

WordPress

WordPress nie ma sobie równych, jeżeli chodzi o stopień popularności. Ten darmowy CMS z otwartym kodem jest używany przez miliony użytkowników na całym świecie. Dzięki prostocie obsługi z WordPressa korzystają bez przeszkód osoby niedysponujące zaawansowanymi umiejętnościami technicznymi. Mogą one łatwo tworzyć strony internetowe, dostosowywać ich wygląd, dodawać artykuły blogowe i optymalizować serwis pod SEO. Bogactwo motywów i wtyczek zapewnianych przez system WordPressa pozwala tak dopracować witrynę, by spełniała ona większość potrzeb jej właściciela i użytkowników. Omawiany CMS dobrze sprawdza się również w przypadku niewielkich sklepów internetowych.

Shoper i PrestaShop

Chcąc rozwijać swój sklep online, warto przyjrzeć się temu, co proponuje Shoper należący do rozwiązań typu SaaS działających w ramach abonamentu. Umożliwia on sprzedaż online bez martwienia się o techniczne aspekty. Do jego innych zalet należy połączenie z platformami takimi jak Allegro oraz obsługa wielu wersji językowych. Innym CMS-em odpowiednim dla sklepów internetowych jest PrestaShop. Ma on wiele funkcji umożliwiających konfigurację produktów, integrację z płatnościami w różnych walutach oraz personalizację. Dodatkowo dostęp do dużej społeczności użytkowników ułatwia uzyskanie wsparcia w razie jakichkolwiek problemów  z działaniem serwisu.

Drupal

CMS-em wykorzystywanym do tworzenia rozbudowanych stron internetowych obsługujących duży ruch należy Drupal. Używa się go w przypadku serwisów rządowych czy uniwersyteckich. Zapewnia on ogromne możliwości rozwojowe stronom oraz wysoki poziom bezpieczeństwa.

Najlepszy CMS to taki, który będzie się rozwijał razem z Twoim biznesem. Dlatego warto poświęcić czas na dokładną analizę, aby wybrać odpowiedni system. Jeśli dopiero zaczynasz działania w sieci i zależy Ci na prostocie, WordPress może okazać się właściwy. W przypadku sklepów internetowych sprawdzi się choćby PrestaShop. Z kolei Drupal będzie idealny, jeśli potrzebujesz platformy, która obsłuży naraz dużą liczbę użytkowników.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij